lauantai 24. elokuuta 2013

Ostoksia talveksi

Teen postauksen siitä mitä olen ajatellut ostaa kaneille talvea varten :)
(kaikki kuvat on osoitteesta www.zooplus.fi, jollei toisin mainita. Kuvat eivät ole minun omia!)

Kanit muuttavat yläkertaan talveksi, Myrsky ja Elmeri minun huoneeseeni, ja Lady käytävälle. Lady saa hiukan isomman häkin, sillä se ei saa niin paljoa huomiota kuin muut. Elmerille tein vanhasta perunalaatikosta kopin, jossa on tukeva katto, koska Elmerin täytyy hyppiä siihen päästäkseen yläkertaan. Elmerille tulee siis kaksikerroksinen rakennelma :)

Mutta nyt voisin kertoa mitä olen ajatellut ostaa kaneille ;)
Ensinnäkin ajattelin ostaa ruokasäkin, 25 kg hintana on 27,90 e. Hobby Plus merkkistä pellettiä, osoitteesta www.petshop.fi 

 Tämä ihana ruokakuppi petshopista :) Kuvaa klikkaamalla pitäisi päästä tuotteen sivuille, niinkuin kaikista seuraavistakin tuotteista. Mä ostan tuon keskikokoisen kupin Ladylle.
Sitten tälläinen pajusilta, kaikista suurin Myrskylle. Tämäkin petshopista :)
 Heinäpalloja kolme kappaletta, kaikille kaneille omat. Tämä on sitten jo zooplussan puolelta :)
 Kankainen leikkitunneli zooplussalta. Tämä tunneli menee Elmerin häkkiin.
 Zooplussalta iso heinätunneli Ladylle.
Pajupalloja zooplissalta kaikille kaneille yksi :)

Sitten Agrimarketista minun pitää ostaa vielä Vapoa (puupellettiä), ja muutama komppari eli kompostikehikko) Mattojakin pitää hommata. Ja luultavasti lähieläinkaupasta hankin vielä Ladylle korkea laitaisen pissa-astian, sillä nyt tulee hätä yli laidan, on niin matala loota.
Lähieläinkaupasta on nyt Hobby Plus loppu, ja jouduin ostamaan Menua, karmeaa, sanon minä! Ja arvatkaapas, pussissa oli toukka, joten toukka pois ja muutamaksi päiväksi pussi pakastimeen, ja se jälkeen tarkistus, ettei ötöiköitä näy, ja tämän pitkän uurastuksen jälkeen joudun tätä moskaa kaneille syöttämään, mutta onneksi vain väliaikaisesti! Sitten kun tämä pussi loppuu, en enää ikinä kuluta rahaa marketin kanipöperöön! Nytkin annan vain hiukan tätä kaneille, koska siinä on aika paljon rasvaa :(

Juu, no lopettelen nyt kirjoittamisen, ja jatkan blogin ulkoasun kimpussa, näkemisiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anonyymit olkaahan kiltisti, jotta kommentointi lupa säilyy teilläkin!